“TRADIŢII ŞI OBICEIURI POPULARE ROMĂNEŞTI”





“TRADIŢII   ŞI  OBICEIURI  POPULARE  ROMĂNEŞTI”



ARGUMENT:
           Tradiţiile şi obiceiurile populare româneşti, reprezintă una din valorile inegalabile şi incontestabile ale poporului nostru. Noi avem datoria de a nu lăsa aceste valori, acolo undeva în negura timpului, ci de a le transmite mai departe din generaţie în generaţie.
           Educându-i pe elevii noştri, prin diverse activităţi desfăşurate în şcoală şi în afara acesteia, ei vor îndrăgi obiceiurile ţării în care s-au născut.
           Astfel, ne putem asigura că tradiţiile şi obiceiurile populare româneşti se vor transmite si generaţiilor următoare.

SCOPUL PROIECTULUI:
Păstrarea şi promovarea tradiţiilor şi obiceiurilor populare româneşti  prin diverse activităţi ce implică copiii şcolari şi preşcolari, alături de cadrele didactice.

OBIECTIVE:
·         Îmbogăţirea experienţei copiilor prin participarea lor directă la diferite activităţi cultural-educative;
·         Educarea copiilor în sensul păstrării tradiţiilor şi obiceiurilor populare româneşti;
·         Stimularea interesului elevilor prin  activităţi care să-i ajute să recunoască şi să promoveze la rândul lor aceste valori;
·         Stabilirea unor relaţii de prietenie şi toleranţă între elevi prin desfăşurarea activităţilor comune;
·         Dezvoltarea gustului estetic şi artistic al copiilor;
·         Dezvoltarea dexterităţii manuale;
·         Schimburi de experienţă şi opinii între coordonatorii copiilor, respectiv profesori educatori şi prufesor învăţământ preşcolar;
·         Sensibilizarea publicului, în speţă părinţii, faţă de actul educativ şi cultural, dezvoltarea gustului estetic şi artistic al copiilor.
PARTENERI IMPLICAŢI:
  • Elevii claselor a VIII-a şi a X-a A de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman;
  • Elevii Grupei Mari de la Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman;
  • Profesori educatori: Gherzum Ionel - Bogdan şi Moraru Elena;
  • Prof. Înv. Preşcolar: Amăzăroaie Lăcrămioara;
  • Părinţii copiilor;

OBLIGAŢII COLATERALE:
·      Colaboratorii au obligaţia de a fi prezenţi la activităţile întreprinse;
·      Aceştia au obligaţia de a pune la dispoziţie baza materială existentă;
·      Aceştia au obligaţia de a cultiva sentimente de respect reciproc, de grijă şi nonviolenţă între copii;
·      Aceştia au obligaţia de a media şi soluţiona problemele ce pot apărea în urma unor dezbateri;
·      Părinţii participă de bună voie la acţiunile desfăşurate;
·      Toţi partenerii au obligaţia de a se implica activ în activităţile desfăşurate.

DURATA:
Durata parteneriatului: Decembrie 2012 – Iunie 2012;

GRUP ŢINTĂ:
  • Elevii claselor a VIII-a şi a X-a A de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman;
  • Elevii din Grupa Mare de la Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman;
  • Părinţii copiilor.

LOCUL DE DESFĂŞURARE:
  • Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman;
  • Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman;

RESURSE:
  • UMANE- Elevii implicaţi, părinţii copiilor.
  • MATERIALE – cărţi, pliante, fişe, reviste, calculator, lipici, foi A4, carton colorat, hârtie creponată, hărtie glasată, creioane colorate, carioci, acuarele, marker, foarfece, aţă colorată, pixuri, cretă colorată.
  • FINANCIARE – bugetul minim alocat de membrii proiectului.

MODALITĂŢI DE REALIZARE:
·           Vizite la unităţile de învăţământ;
·           Întâlniri consultative;
·           Muncă în echipă;
·           Activităţi desfăşurate împreună cu părinţii;
·           Expoziţii cu lucrările copiilor;
·           Serbările realizate în diferite momente ale proiectului.

EVALUAREA PROIECTULUI:
Se va realiza prin valorificarea rezultatelor în funcţie de obiectivele stabilite, pe parcursul desfăşurării parteneriatului. 

REZULTATE AŞTEPTATE:
·           Atitudini pozitive ale copiilor faţă de obiceiurile şi tradiţiile populare romăneşti.
·           Acceptarea diferenţelor culturale între diferite , etnii, religii.
·           Implicarea a cât mai multor factori educativi în iniţierea diferitelor acţiuni în scopul păstrării şi trasmiterii tradiţiilor şi obiceiurilor populare romăneşti..
·           Manifestarea spiritului de toleranţă şi cooperării între toţi copiii, indiferent de cultură, etnie sau religie.
·           Realizarea unor schimburi de experienţă, dezbateri şi întâlniri de lucru, între partenerii implicaţi în proiect.







CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR DESFĂŞURATE

Perioada/Tema activităţii
Conţinutul activităţi
Locul desfăşurării
Responsabilităţi
Decembrie
“Prezentarea proiectului”




’’La gura sobei în aşteptarea lui
Moş Crăciun’’

Stabilirea responsabilităţilor.





Program artistic „Colinde”
Discuţii pe tema semnificaţiei, obiceiurilor şi tradiţilor de Crăciun.



Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman





Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman

Dirijarea întâlnirii.
Selectarea activităţilor propuse pentru realizarea parteneriatului.

Coordonarea programului artistic şi a discuţiilor conform etapelor prestabilite.
Martie

“Să confecţionăm mărţişoare şi  felicitari pentru mame”
Confecţionarea mărţişoarelor şi felicitărilor, în baza etapelor explicate de coordonatori.
Realizarea unei expoziţii a lucrărilor copiilor în cadrul unităţilor de învăţământ.

Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman
Coordonarea activităţii prin explicarea etapelor de lucru.
Mai


“Uite, vine Iepuraşul”
Desfăşurarea unei serbări comune cu ocazia Sfintelor Sărbatori de Paşte.
La această activitate pot participa şi părinţii doritori.
Discuţii pe tema semnificaţiei, obiceiurilor şi tradiţilor de Paşte.

Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, Şcoala Generală „Carol I”, Grădiniţa, Roman
Dirijarea serbării şi a discuţiilor conform etapelor prestabilite.
Iunie

“Ziua Internaţională a Copiilor”
Realizarea unor desene pe asfalt cu tema “Ziua Internaţională a Copiilor” şi desfăşurarea unor discuţii pe marginea acestora.

Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Roman
Dirijarea activităţii elevilor


Prezentul proiect s-a realizat în trei exemplare, câte unul pentru fiecare parte participantă.



CENTRUL ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ, ROMAN

Prof. Educator: Gherzum Ionel - Bogdan

Prof. Educator: Moraru Elena





CENTRUL ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ, ROMAN

Avizat director:
Prof. DAMIAN LEONID BENONE






LICEUL TEHNOLOGIC „VASILE SAV”, ŞCOALA GIMNAZIALĂ „CAROL I”, GRĂDINIŢA, ROMAN

Prof. Înv. Preşcolar: Amăzăroaie Lăcrămioara






LICEUL TEHNOLOGIC „VASILE SAV”, ŞCOALA GIMNAZIALĂ „CAROL I”, GRĂDINIŢA, ROMAN

Avizat director:
Prof. ZAHARIA DAN




Avizat Director adjunct:
Prof. Văduva Grigore


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu